סנקציות כנגד בכירים במערך ההשקעות של חמאס

    קובי פינקלר No Comments on סנקציות כנגד בכירים במערך ההשקעות של חמאס

    שר הביטחון חתם על צו שיטיל מגבלות בינלאומיות על מערך ההשקעות של חמאס שהיקף פעילותו נאמד במאות מיליוני דולרים. הצו יטיל גם סנקציות אישיות על בכירים בארגון – בהם ראש מערך ההשקעות וחבר מועצת השורא אוסאמה עלי

    קריית משרד הביטחון בתל אביב צילום: משה שי / פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי, המטה ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) במשרד הביטחון ואגף המודיעין בצה"ל, חתם שר הביטחון בני גנץ על צווי הכרזה ותפיסה של רכוש כנגד כ- 20 גורמים (אישים וחברות) הממלאים תפקידים מרכזיים במערך ההשקעות של חמאס.

    מערך ההשקעות של חמאס הינו חלק מהמערכה הפיננסית הבינ"ל של ארגון הטרור חמאס, המנהל בחשאי מערך השקעות המוערך בשווי של מאות מיליוני דולרים, באמצעות רשת של חברות בינ"ל הפעולות בכסות של חברות לגיטימיות ומסתירות את שליטת חמאס באחזקותיהן.

    חברות אלו עוסקות בעיקר בפרוייקטי נדל"ן ותשתיות ופועלות בסודן, תורכיה, איחוד האמירויות, סעודיה ואלג'יריה. באופן זה, מערך ההשקעות הונה רשויות, לקוחות וספקים (לרבות בנקים) שלא היו מודעים לבעלות והשליטה של ארגון הטרור בחברות הללו.

    בין האישים הבולטים עליהם הכריז שר הביטחון כפעילי טרור נמנה אוסאמה עלי, אשר מונה בשנת 2017 לעמוד בראש מערך ההשקעות. עלי הינו חבר במועצת השורא של החמאס ומקיים קשר ישיר עם ראש הלשכה המדינית של הארגון, איסמעיל הנייה ועם בכירי חמאס אחרים.

    בין החברות המרכזיות שהוכרזו נמנות חברת Al-Rowad For Real Estate Development Company Ltd (Sudan) – חברה סודנית שהוקמה בשנת 2010 ומיזגה מספר חברות אחרות של חמאס בסודן, חברת Anda – חברת נדל"ן ובינוי סעודית המשמשת כאחת ההשקעות הגדולות של חמאס בתחום הנדל"ן והבינוי, לצד Sidar Company ו- Agrogate Holding.

    המהלך הישראלי מייצר חזית אחת עם הממשל האמריקאי שהטיל במאי האחרון סנקציות על חלק מהגורמים עליהם הכריז שר הביטחון במערך ההשקעות של חמאס.

    שר הביטחון גנץ: "מדובר בהכרזה משמעותית אופרטיבית ובינלאומית. המדיניות שלנו ברורה: נמשיך לתמוך בכסף שהולך לאזרחים – ונפגע בכל ניסיון להזרים כסף שהולך להתעצמות צבאית של ארגון הטרור חמאס. אני מודה לכלל הגופים על עבודה יסודית וחשובה למען הביטחון".



    0 תגובות